Jak je to s živnostenským oprávněním?
Thread poster: Jan Kraus
Jan Kraus
Jan Kraus
Czech Republic
English to Czech
+ ...
Feb 26, 2020

Zdravím,

chtěl bych se zeptat na živnostenské oprávnění. Jedna americká firma mi nabídla spolupráci na projektu ohledně transkripce nahrávek do češtiny. Zatím nevím, jak moc by to bylo časově náročné či kolik bych si vydělal. Nicméně, pokud se jedná o americkou firmu a nejednalo by se o příjem z EU, je potřeba si zakládat živnost? Hraje roli výše příjmu? Momentálně jsem student v zahraničí (27 let), a jsem odhlášený z českého zdravotního
... See more
Zdravím,

chtěl bych se zeptat na živnostenské oprávnění. Jedna americká firma mi nabídla spolupráci na projektu ohledně transkripce nahrávek do češtiny. Zatím nevím, jak moc by to bylo časově náročné či kolik bych si vydělal. Nicméně, pokud se jedná o americkou firmu a nejednalo by se o příjem z EU, je potřeba si zakládat živnost? Hraje roli výše příjmu? Momentálně jsem student v zahraničí (27 let), a jsem odhlášený z českého zdravotního pojištění. Nicméně momentálně jsem v ČR (v Číně není úplně ideální situace). Na netu jsem hledal hodně informací, ale jsem ze všech zákonů a paragrafů trošku zmatený a nerad bych porušoval zákon.

Mockrát děkuji za případné odpovědi.

Honza
Collapse


 
Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI
Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI  Identity Verified
Czech Republic
Local time: 14:25
Member (2008)
English to Czech
SITE LOCALIZER
živnost Feb 27, 2020

1) (Ne)zřízení živnosti nezávisí na zemi zákazníka ani na výši příjmů.

2) "Živností je soustavná činnost provozovaná samostatně, vlastním jménem, na vlastní odpovědnost, za účelem dosažení zisku a za podmínek stanovených tímto zákonem."
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1991-455

Viz tak�
... See more
1) (Ne)zřízení živnosti nezávisí na zemi zákazníka ani na výši příjmů.